Klaudia Mazur - dyrygentka, perkusistka, ur. w 1995 r. w Sosnowcu. W Akademii Muzycznej im. Kiejstuta i Grażyny Bacewiczów w Łodzi ukończyła dyrygenturę symfoniczno-operową (2023 r., magister) oraz dyrygenturę symfoniczną (2021 r., licencjat) w klasie prof. dr Jerzego Swobody, instrumentalistykę w klasie perkusji dr hab. Piotra Biskupskiego (2020 r., magister) oraz prof. dr hab. Piotra Sutta (2018 r., licencjat), dodatkowo edukację artystyczną w zakresie sztuki muzycznej (2018 r., licencjat). Na swym koncie ma liczne prawykonania dzieł kompozytorów współczesnych, które prezentowała m.in.: na Festiwalu Cinegria w Łodzi, Musica Moderna w Łodzi, Musica Privata w Łodzi, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej w Krakowie, Nowe Fale w Gdańsku, Muzyka naszych czasów w Łodzi, Warszawska Jesień w ramach polsko-niemieckich warsztatów muzycznych pod kierunkiem Rüdigera Bohna. W 2018 r. reprezentowała klasę perkusji jako solistka podczas Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Polska sztuka perkusyjna dziś i jutro” w Katowicach. W ramach współpracy z Instytutem Mediów i Produkcji Muzycznej (AM Łódź) oraz studencką Orkiestrą Fakultatywną „Laboratorium” zrealizowała nagrania twórczości: J. Brahmsa, J. Sibeliusa (2023 r.) oraz H. Wieniawskiego (2022 r.). Swoje umiejętności kształciła pod okiem wybitnych artystów m.in. Marin Alsop, Anders Astrand, Rüdiger Bohn, Ignacio Ceballos Martin, Lawrence Foster, Gert Mortensen, Kai Stensgaard, Lawrence Ugwu, John Wooton, Rafał Jacek Delekta, Tomasz Bugaj, Vladimir Kiradjiev, Urszula Kryger, Sławomir Kaczorowski, Wojciech Michniewski, Michał Nesterowicz, Mariusz Patyra, Marek Pijarowski, Jerzy Swoboda, Scott Yoo. Uczestniczyła w wielu kursach i warsztatach muzycznych w Polsce. Od 2017 r. związana z Filharmonią Łódzką jako muzyk orkiestrowy (doangażowany), od 2021 r. asystuje Maestro Michałowi Nesterowiczowi, Pierwszemu Dyrygentowi Gościnnemu tejże instytucji. Współpracowała z Filharmonią Zielonogórską im. T. Bairda, Filharmonią Śląską, Filharmonią Świętokrzyską im. O. Kolberga w Kielcach, Filharmonią Podkarpacką im. A. Malawskiego w Rzeszowie, Filharmonią Opolską im. J. Elsnera, Filharmonią im. H. Wieniawskiego w Lublinie, Radomską Orkiestrą Kameralną, Polską Operą Królewską, Państwowym Zespołem Ludowym Pieśni i Tańca „Mazowsze”. W 2022 r. zgłoszona do programu Dyrygent-Rezydent przez Filharmonię Podkarpacką. W 2023 r. wzięła udział w IV Ogólnopolskim Konkursie Studentów Dyrygentury im. Adama Kopycińskiego we Wrocławiu, będąc wśród 24 najlepszych studentów dyrygentury. W lipcu 2023 r. rozwijała swoje umiejętności podczas Międzynarodowych Kursów Dyrygenckich z Filharmonią Śląską pod okiem maestro Lawrence Fostera, przez którego została wyróżniona listem rekomendacyjnym. Kursy były organizowane w ramach XI Międzynarodowego Konkursu Dyrygenckiego im. Grzegorza Fitelberga. W listopadzie 2024 r. zadebiutowała jako asystent dyrygenta w Polskiej Operze Królewskiej, przygotowując operę „Hi$tory” Michała Dobrzyńskiego. W 2025 roku zadebiutuje z Filharmonią Łódzką (04.2025) oraz Sinfonią Iuventus (05.2025).