Między słowem a gestem - fundamenty efektywnej współpracy dyrygenta z zespołami artystycznymi
Praca dyrygenta to nie tylko praca nad partyturą i techniką - to także umiejętność przewodzenia zespołom złożonym z wielu indywidualności. Wykłady pomogą rozwinąć kompetencje niezbędne do skutecznej współpracy z zespołem – „żywym organizmem”, który wymaga właściwego kierowania i motywacji. Podczas zajęć uczestnicy pogłębią umiejętności budowania więzi w zespole, autorytetu, formułowania jasnych komunikatów, motywowania oraz kreowania atmosfery zaufania. Uczestnicy będą również pracowali w oparciu o przygotowane partytury.
Prowadząca:
Dyrygentka, skrzypaczka, liderka i inicjatorka innowacyjnych działań na styku sztuki, edukacji i społecznego zaangażowania. Dziekan Wydziału Dyrygentury, Kompozycji i Teorii Muzyki Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, gdzie zasiada również w Senacie oraz Radzie Szkoły Doktorskiej.
Absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku (dyrygentura symfoniczno-operowa w klasie prof. Elżbiety Wiesztordt oraz skrzypce w klasie prof. Krystyny Jureckiej). Ukończyła także studia podyplomowe z Zarządzania w kulturze na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie oraz program Akademii Trenerów Mentalnych, łącząc kompetencje artystki, liderki i mentorki. Jej interdyscyplinarne wykształcenie znajduje odzwierciedlenie w szerokim spektrum działalności – od dyrygentury i pracy artystycznej, po rozwój młodych talentów oraz kreowanie nowoczesnych modeli edukacji artystycznej.
Założycielka Bałtyckiej Filharmonii Młodych, prezeska Fundacji SAJ – Wspierającej Młodych Artystów, członkini Stowarzyszenia Kreatywna Polska oraz Rady Artystycznej Elbląskiej Orkiestry Kameralnej. Art Director w firmie Oh!My Score, z którą jako dyrygentka realizuje nagrania muzyki do filmów, animacji i gier komputerowych. Organizatorka i koordynatorka Ogólnopolskiego Festiwalu Orkiestr Akademickich (realizowanego we współpracy z Akademią Filmu i Telewizji) oraz współorganizatorka wyjątkowego wydarzenia Women in Classical Music Meet Up, promującego kobiece przywództwo i współpracę w świecie muzyki klasycznej.
W swojej działalności artystycznej często dokonuje prawykonań polskiej muzyki współczesnej, promując twórczość współczesnych kompozytorów i kompozytorek. W 2023 roku zrealizowała m.in. wyjątkowy projekt „Hommage à Szymborska” – monumentalne przedsięwzięcie artystyczne z udziałem blisko 200 artystów – muzyków i aktorów, orkiestr, chórów oraz zespołów wokalnych klasycznych i jazzowych, przygotowane w setną rocznicę urodzin Noblistki. W programie znalazły się kompozycje m.in. Pawła Mykietyna, Anny Rocławskiej-Musiałczyk, Krzysztofa Olczaka i Andrzeja Dziadka do wierszy Wisławy Szymborskiej. W 2025 r. dokonała prawykonania „Symfonii Piaśnickiej” na mezzosopran, recytatora, chór mieszany i orkiestrę symfoniczną Adama Diesnera, z udziałem Małgorzaty Walewskiej (solistka - mezzosopran) i Mirosława Baki (recytator). Promuje muzykę współczesną również poprzez nagrania fonograficzne, w tym np. płytę inUnity. Contemporary Music from Gdańsk, vol. 3 (DUX, 2021), prezentującą dzieła gdańskich kompozytorów.
Jako dyrygentka współpracuje z orkiestrami symfonicznymi, operowymi i kameralnymi w kraju i za granicą, m.in. z Polską Filharmonią Bałtycką, Operą Bałtycką, Elbląską Orkiestrą Kameralną, Polską Filharmonią Kameralną Sopot, Filharmonią Sinfonią Baltica, Filharmonią Zielonogórską, Filharmonią Krakowską, Orkiestrą Sinfonia Gedania i Orkiestrą Camerata Gedania.
Jest laureatką licznych nagród i wyróżnień, w tym Pomorskiej Nagrody Artystycznej, Nagrody Miasta Gdańska dla Młodych Twórców, odznaki „Zasłużony dla Kultury Polskiej”, Stypendium MKiDN „Młoda Polska”, nagród Międzynarodowego Konkursu Dyrygenckiego im. Grzegorza Fitelberga (w tym Nagrody Antoniego Wita) oraz wielokrotną laureatką Międzynarodowego Konkursu Muzyczne Orły – w kategoriach: Dyrygent, Prawykonanie, Wydawnictwo płytowe i Wydarzenie artystyczne.
W dorobku fonograficznym posiada m.in. albumy inUnity. Contemporary Music from Gdańsk, vol. 3 (DUX, 2021), Bałtyckie legendy (2016), Stanisław Moniuszko – wybrane arie z dzieł scenicznych (2019), Kolędy Europejskie (2014) i Sław Lutosa! (2013).
Aktywnie działa jako jurorka (m.in. Młody Muzyk Roku 2024, Ogólnopolski Konkurs Dyrygentów
im. W. Lutosławskiego, Konkurs kompozytorski butterfly.eu, Pro Bono Poloniae), pedagożka i organizatorka wydarzeń artystycznych, regularnie prowadząc kursy dyrygenckie, orkiestrowe oraz autorskie warsztaty kreatywne. Inspiruje środowisko muzyczne do otwartości, współpracy i kreatywnego podejścia do sztuki, łącząc w swojej działalności pasję artystyczną, społeczną odpowiedzialność i nowoczesne przywództwo.